Saturday, April 4, 2009

KOPI CENKUDU TIRUAN



Berhati-hati dengan kopi cengkudu tiruan. Sebuah kilang milik taukeh cina di penang telah meniru kopi keluaran sureco yang hot di pasaran. Pengalaman penulis masa nak beli kopi ni kat kedai biasa mendapati ada kopi ni yang dijual ngan harga yang tersangat murah RM 10.00 sekotak.

Bagi penulis kopi ini merupakan kopi yang paling berkesan diminum. Bukan bias, Dah cuba pelbagai jenis kopi namun tak sama macam kopi cengkudu. Bukan nak kata apa la. Bila orang islam yang buat susah nak tipu dari segi kandungannya.

Kekuatan sureco ialah bahan mentah mereka hasilkan sendiri dan dikilangkan sendiri dan diedarkan sendiri oleh mereka. Maknanya bahannya Halalan toiyibah. Tak perlu ragu. Orang yang menformulasikan kopi ni pun warak orangnya. Kalau kita lihat dia sejuk mata memandang.

Penulis sangat rapat ngan taukehnya. Jadi sepanjang yang penulis tau memang kopi ini sangat tulen dan higenik penghasilannya. Cuma bangsa laknat ni suka menduplicate produk bumiputra islam yang top di pasaran . Dulu kopi Radix kini kopi Cengkudu. Apa nak jadi ni? Yang bestnya yang jadi barua mengedarkan kopi tiruan ni orang kita juga. Salah sorangnya aku kenal sangat.


Dapatkan kopi yang original di stokis berhampiran anda. Yang di kedai biasa dan restoran banyak yang tiruan. Rasa dan khasitnya tak sama berbanding dengan yang asli.

No comments:

Post a Comment