Friday, February 13, 2009

Toksin 2



Pencemaran udara dan air juga membawa banyak masalah. Misalnya asap ekzos dari kilang dan kenderaan bermotor, gas, makanan serta air paip berklorin akan menambahkan kandungan toksin dalam badan kita. Tabiat merokok dan minum arak juga tidak kurang padahnya.

Tambahan lagi apabila kita berasa cemas atau ada angin (terutamanya emosi negatif seperti terperanjat,benci dan sebagainya), kelenjar kita akan menghasilkan hormon-hormon dan penapaian akan menjadikan badan kita lebih stress.

Sesetengah bahan buangan ini akan disingkirkan melalui ginjal,usus dan rahim atau dihilangkan sebagai peluh. Namun masih banyak terdapat banyak unsur beracun yang tertinggal serta berpegang kuat kepada sel, organ, kelenjar,arteri,vena dan beredar di dalam darah. Unsur-unsur beracun seperti ini tidak mudah disingkirkan.

Doktor-doktor pula berpendapat bahawa punca utama sakit ialah unsur beracun yang terkumpul bukan kuman asing yang bebahaya. Bekteria dan patogen yang terkumpul, bukan kuman asing yang berbahaya. Bakteria dan patogen hanya akn mempengaruhi kita apabila terlalu banyak kotoran di badan kita yang menyebabkan kita lemah dan tidak berdaya menentangnya.

No comments:

Post a Comment