Monday, February 2, 2009

Bagaimana memlih spirulina yang berkesan, organic dan halal



Keberkesanan spirulina bergantung kepada cara ternakan, makanan spirulina, pemprosesan dan pembukusan. Kesemuanya mesti sempurna dan khasiatnya kekal 100% samapai ke tangan pengguna. Bagi mendapatkan spirulina yang baik sinaran matahari, hujan mencukupi dan kawasan persekitaran yang tidak tercemar.

Namun yang lebih penting bagi kita spirulina tersebut mestilah organic dan tidak diberi makan sumber yang tidak halal. Pernah satu ketika kita digemparkan tentang spirulina yang diberi makan sumber yang tidak halal.

Apa yang lebih penting lagi keberkesanannya. Sepanjang pengalaman saya dan rakan-rakan yang menggunakan spirulina ada dua syarikat yang menawar spirulina yang organic, berkesan dan Halal. Satu menawarkan spirulina dalam bentuk tablet. Satu spirulina yang hidup di dalam madu.

Kedua-dua syarikat itu Sureco (spirulina hidup dalam madu) dan satu lagi Elken (spirulina tablet). Untuk makluman anda spirulina menjadi salah satu diet wajib bagi kaum yahudi yang amat mementingkan pemakanan yang bebas unsur tidak halal. Spirulina Elken dihasilkan oleh Bapa Spirulina moden Dr. Kein Kudo yang pernah digunakan oleh angkasawan di ISS.

No comments:

Post a Comment