Saturday, January 31, 2009

Spirulina at new straits time-keratan akhbar


Bagaimana pH badan tak seimbang?


Dengan pengambilan berlebihan makanan yang berunsur asid seperti daging telur dan produk haiwan. Badan yang sihat adalah sedikit beralkali. Pada peertengahan umur, badan menjadi berasid akibat gaya hidup yang kurang sihat, tekanan, kekurangan senaman dan pemakanan yang tidak betul.


Cara yang paling cepat dan mudah bagi memastikan keseimbangan pH yang betul ialah dengan mengambil spirulina.


Spirulina adalah sangat beralkali. Ini membuatkannya amat sesuai sebagai makanan tambahan dalam diet bagi mengimbangkan pH badan kepada neutral.


Spirulina mengandungi asid amino perlu, asid lemak, vitamin dan mineral yang diperlukan untuk badan kita berfungsi dengan sempurna.


Spirulina ialah sumber yang kaya dengan zat besi,kalsium,GLA. Vitman E, betakarotena,klorofil,anti-oksidan,vitamin B12 dan protein tanpa lemak .Bagi vegeterian spirulina ialah makanan yang amat sesuai bagi golongan ini kerana ia membekalkan protein, zat besi,kaalsium dan vitamin B12.


Bagi mereka yang sibuk dan aktif tablet spirulina ialah makanan suplemen semulajadi organik mengandungi nutrien perlu penting untuk menjamin kesihatan dan kesejahteraan dalam persekitaran masa kini yang penuh tekanan dan pencemaran.

No comments:

Post a Comment