Tuesday, January 27, 2009

Kekurangan 46 nutrien + Badan berasid -Spirulina makanan ajaib 4


Kekurangan 46 jenis nutrien dan badan berasid akan menyebabkan badan kita menjadi separa sihat. Gaya hidup tak sihat,pencemaran air,pencemaran udara, tekanan hidup, makanan proses berlebihan, pengambilan daging berlebihan dan terlalu memilih makanan juga menyumbang kepada permasalahan ini. Apabila ini berlaku fungsi-fungsi organ dan sel terganggu.

Ini akan menyebabkan gejala separa sihat seperti sakit kepala, pigmentasi, kekebasan, buasir, sakit otot,sakit bahu,gastrik,jerawat,sakit sendi, asid gaster berlebihan,keletihan,sembelit,alahan kulit dan gas dalam perut.

Sekiranya langkah pencegahan tidak di ambil ia akan menyebabkan penyakit yang lebih serius seperti ulser perut, penyakit peparu, mutasi sel, penyakit hepati, penyakit buah pinggang, penyakit jantung, Myocardial infartion,Anemia, katarak dan kencing manis.

Oleh itu antara langkah yang perlu dilkukan ialah memakan sekurang-kurangnya 10 jenis sayur-sayuran dan buah-buahan setiap hari atau memakan kesemua makan sintetetik yang mengandungi 46 nutrien tersebut. Kalau itu terlampau berat untuk anda lakukan ambillah spirulina kerana semua 46 nutrien yang diperlukan sudah ada di dalamnya disamping ia bersifat alkali yang baik untuk tubuh badan,

No comments:

Post a Comment