Wednesday, January 28, 2009

Beta karotena dan Darah Hijau-spirulina makanan ajaib 5 Hijau


Kandungan Beta karotena dalam spirulina 25x lebih tinggi daripada lobak merah. Juga dikenali sebagai Raja Beta Karotena.Fungsinya mengawal pertumbuhan sel yang tidak normal atau bertindak sebagi anti oksidan (punca kebanyakan penyakt moden dewasa ini. sati kajian imunologi yang dijalankan oleh Institiut Teknologi Massachussetts (MIT) Antara faedah lain membantu perokok yang menjadi penderita kanser peparu, kerongkong,esofagus prostat dan uterus.

Berdasarkan kajian 10 tahun sekolah perubatan Havard mendapati risiko serangan jantung di kalangan pesakit yang mengambil beta karotena berkurang kepada setengah. laporan juga menjelaskan 333 doktor yang terlibat dalam kajian tersebut mendapati risiko serangan jantung bagi pesakit jantung dan keperluan pembedahan jantung perigkat awal dikurangkan kepada setengah.

Kandungan klorofil dalam spirulina 30x lebih tinggi daripada rumput gandum. Fungsinya juga dikenali saebagai darah hijau membantu penghasilan hemoglobin dan mensterilkan serta meneutralkan toksin dalam darah juga mengandungi bahan-bahan anti keradangan. Spirulina juga boleh mencegah anemia di mana ia akan meningkatkan kepekatan sel darah merah dan mencatikkan kulit wanita. Bertemu lagi esok.....

No comments:

Post a Comment