Monday, January 26, 2009

Mengapa kita sering sakit- spirulina makanan ajaib 2


Badan manusia memerlukan 46 jenis nutrien. Nutrien tersebut mesti terdiri daripada vitamin, mineral dan protein (asid amino). Kebanyakan nutrien ini tidak dapat dihasilkan oleh badan tetapi 100% diperolehi daripada sumber makanan.


Kesemua nutrien tersebut diperlukan oleh badan setiap hari. Sedangkan setiap hari kita menghurai makanan yang kita makan dan dikumuhkan. Nutrien itu pula perlu diambil dengan kadar yang seimbang dan setiap bergantung di antara satu sama lain. Kekurangan salah satu nutrien tersebut menghadkan penyerapan nutrien lain dan menyebabkan pembaziran yang tidak perlu serta menyebabkan badan tidak berfungsi sebagaimana yang sepatutnya.

Sebagai contoh jika lipid dan asid kolik (asid hempedu) tidak mencukupi. Vitamin A,D,E dan K tidak boleh diserap. Kekurangan Vitamin D juga menyebabkan kalsium tak boleh diserap. Ramai di kalangan kita yang merungut dah makan macam-macam produk kesihatan tapi tak sembuh. Cuba gunakan spirulina bersama lain-lain produk. Inshaaallah.... bersambung

No comments:

Post a Comment