Sunday, January 25, 2009

Spirulina makanan ajaib


Sumber makanan pertama di dunia ialah lumut dan alga.Spirulina adalah salah satu bentuk kehidupan pra-sejarah yang paling purba dengan rekod kewujudan 350 juta tahun yang lalu.Kini terdapat lebih 35 jenis spirulina yang boleh di makan manusia.

Kandungan nutrien dalam spirulina 1000 kali lebih tinggi daripa sayur-sayuran. Apabila dimakan spirulina tiap hari, ia akan mengganti mana-mana nutrien yang kurang dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Ia juga membaiki keadaan badan yang berasid. FAO(Pertubuhan makanan dan pertanian bangsa-bangsa bersatu) meniktiraf spirulina makan terbaik masa depan dan spirulina ialah makanan paling sesuai abad 21. FDA (Pentadbiran makanan dan dadah Amerika Syarikat) mendakwa bahawa Spirulina Supleman Nutrien terunggul.

Pertubuhan kesihatan sedunia WHO mengatakan spirulina ialah makanan kesihatan terbaik untuk menusia abad ke 21 dan persatuan kesihatan jepun mengutarakan bahawa Spirulina ialah satu daripada 38 jenis Suplemen kesihatan yang sangat berkesan. Ikuti lagi siri spirulina ini dan saya akan membongkar satu persatu keajaiban spirulina dan kesannya ke atas tubuh manusia. Tunggu........

No comments:

Post a Comment