Wednesday, February 4, 2009

Zero Pollution organic lifestyle.


Penternakan secara organik pula bermula dengan pemberian makanan organik. Makanan ini bebas daripada hormon pertumbuhan dan haiwanternakan juga tidak perlu disuntik dengan hormon tambahan lain.

Misalnya lembu tenusu diternak si padang rumput organik, maka susu dan daging yang dihasilkan juga dkelaskan sebagi produk organik. Sesiapa yang pernah memakan daging ayam kampung tentu sekali berpendapat bahawa ia lebih sedap berbanding dengan daging ayam ternakan komersil.

Oleh itu Dr. Henry percaya bahawa umur manusia boleh mencapai 100 tahun tetapi kebanyakan orang tidak dapat hidup panjang kerana makanan mereka mengandungi terlalu banyak bahan kimia. Ini menjejaskan fungsi-fungsi sistem imun mereka, seterusnya mengakibatkan tekanan darah tinggi, leukimia serta penyakit-penyakit moden yang lain.

Hakikatnya banyak negara di dunia ini telah bersetujule rah mencipta sebuah bumi organik. Jika makananorganik menjadi popular di seluruh dunia sehingga dapat mengubah tabiatnakan dan minum kita. maka matlamat ideal hidup sihat, panjang umur memang bukan impian semata-mata.

No comments:

Post a Comment